Made for Moments > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Onze antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat je vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Aangepaste uitvaart door de huidige maatregelen

Meer weten over het drukken van rouwkaarten tijdens de coronacrisis?

De actuele antwoorden rondom drukwerk in deze periode kan je op deze pagina vinden.

Hoe staat het met bezorgen van rouwdrukwerk tijdens de coronacrisis?

De actuele antwoorden op het verzenden en bezorgen van rouwdrukwerk in deze periode kan je op deze pagina vinden.

Hebben jullie rouwkaarten voor een aangepaste uitvaart?

Momenteel mogen uitvaartplechtigheden en condoleancebezoeken, vanwege de corona-maatregelen, maar uit minder dan 30 personen bestaan. Voor diegene die helaas niet mogen komen, kan je een 'In liefdevolle herinnering' kaart maken. Een kaart met mooie gedichtjes, lieve woorden en persoonlijke teksten. Deze kaart kan voor iedereen bijdragen aan het rouwproces. Bekijk de aangepaste uitvaart collectie.

Verzenden van rouwdrukwerk

Wat heb ik nodig om de rouwkaarten te verzenden?

Om een rouwkaart te verzenden heb je het volgende nodig:

  • - Een envelop [met of zonder rouwrand, dat maakt niet uit voor de verzending] 
  • - Een rouwzegel [let goed op het gramsgewicht]
  • - Een rouwverzendset. Deze set bestaat uit twee verzamelenveloppen, waarin de individuele rouwkaarten gebundeld worden. De verzamelenveloppen geven aan dat het post betreft die met voorrang en grote zorgvuldigheid in behandeling moet worden genomen. Deze zijn te koop bij ieder PostNL punt of doe dit in overleg met de begrafenisondernemer.

  • Kies je voor directe verzending via onze website? Dan regelen wij dit voor je.

Met welke postzegels verzend ik een rouwkaart?

Je verzendt een rouwkaart met een rouwzegel. Dat doe je voor de ontvanger. De rouwzegel geeft aan dat het om rouwpost gaat. Wanneer je de post openmaakt ben je als ontvanger voorbereid op een kaart of brief met inhoud van een dierbare die is overleden. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, heeft het dus niets te maken met de bezorgsnelheid.

Kan ik mijn kaartjes door Made for Moments laten versturen?

Made for Moments heeft een extra service voor het direct verzenden naar geadresseerden. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Het is mogelijk om via het eigen account het adresboek al te vullen. Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vind je hier.

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct door jullie laten verzenden?

Dat kan door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de verzendservice is het proces als volgt: in het bestelproces kun je kiezen voor “direct verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestelproces te kiezen voor ‘pakket thuis ontvangen’.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

De meeste bestellingen op Made for Moments zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Made for Moments gaat altijd voor een passende oplossing voor elke bestelling. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie. Enveloppen kunnen na contact met de klantenservice retour worden gestuurd.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Made for Moments worden er bij bestellingen naar Nederland, België en de andere landen binnen Europa vanaf €25 geen verzendkosten gerekend. Tot € 25 wordt € 1,95 gerekend voor Nederland en België. De verzendkosten gelden niet voor de proefdruk en directe verzending naar geadresseerden. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan eventjes contact met ons op.

Bezorging van rouwdrukwerk

Wat is de levertijd van rouwdrukwerk?

Bij Made for Moments worden rouwkaarten besteld voor 18.00 uur, dezelfde dag nog verzonden. Je kan kiezen de bestelling in een pakket naar één adres te verzenden (kies hierbij altijd voor een spoedzending, met een meerprijs €15,-) of ga voor de optie directe verzending en laat ons de kaarten versturen. Neem voor vragen altijd contact met ons op.

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, of ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan.

Mijn kaarten zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Als je je kaarten op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, neem hiervoor contact met ons op. 

Ik woon in het buitenland. Wat is daar de levertijd van?

Ja, dat kan uiteraard. Neem graag voor het bestellen contact met ons op om de verwachtingen te bespreken. Betreft het een spoedzending? Neem dan voor het bestellen van de kaarten contact met ons op.

Wanneer verstuur ik een rouwkaart?

Een rouwkaart verstuur je zo snel mogelijk. Dit kan zodra alle informatie over en rondom het afscheid van de overledene bekend is.

Rouwkaart maken

Kan ik zelf een rouwkaart maken?

Bij Made for Moments kan je kiezen voor een rouwkaart uit onze collectie of voor een blanco rouwkaart. Met de opmaaktool kan je gemakkelijk en direct starten met het maken van een persoonlijke kaart. Tip: zijn nog niet alle gegevens bekend? Zet de kaart dan al zo ver mogelijk klaar in je eigen collectie en vul deze aan zodra alle gegevens bekend zijn. We hebben een stappenplan om je te helpen bij het maken van een rouwkaart. Kom je er niet helemaal uit? Bel of mail ons rust, we helpen je graag!

Wat zet ik op een rouwkaart?

Uiteraard ben je vrij om te communiceren op de rouwkaart wat jullie graag willen. In de meeste gevallen bestaat de inhoud van een rouwkaart uit twee onderdelen, namelijk: een informatief gedeelte en persoonlijke teksten. In het informatieve gedeelte, deel je informatie over de overledene zoals: zijn of haar geboortedatum, overlijdensdatum en familieleden. Maar ook informatie over de afscheidsdienst of voor welk gedeelte men is uitgenodigd. Daarnaast is er op een rouwkaart vaak ruimte voor een persoonlijke tekst van de nabestaanden, ook hierin ben je helemaal vrij. Zijn de gegevens nog niet helemaal compleet, maar heb je wel al een rouwkaart uitgekozen? Ga dan gerust vast aan de slag, sla je creatie op in je eigen collectie en vul de onbekende gegevens op een later tijdstip aan.

Ik wil een kaart in een ander formaat. Hebben jullie dat ook?

Online bieden we je vierkante kaarten, staande, langwerpige en liggende kaarten aan in verschillende formaten. Ook kan je kiezen tussen een dubbelgevouwen of enkel ontwerp. Wil je jouw kaart van enkel naar dubbel veranderen of andersom, dan kunnen wij dat makkelijk voor je aanpassen. Ben je op zoek naar een origineel ander formaat, bijvoorbeeld A5 staand, een drieluik kaart of een kaart met flap? Wij staan klaar om een originele kaart te maken, neem vrijblijvend contact op.

Ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de editor. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaart wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk! Stuur ons even een mailtje (studio@madeformoments.nl) en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan graag voor je aan de slag.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit alle lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze in onze editor onder 'lettertype kiezen' bij 'tekst'. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken.

Hoe kan ik zien of alle tekst precies in het midden staat op de kaart?

In de editor is hiervoor een hulpraster-functie toegevoegd. In de editor naast de titel van het kaartje staat een vierkant icoon met kleine vierkantjes erin. Als je deze aanklikt verschijnt er op je ontwerp een raster met lijnen. De rode lijnen laten het midden van het kaartje zien. Op elk element wat je selecteert verschijnt in het midden een rood puntje, hiermee kan je elementen op de lijnen rechtzetten.

Kan mijn ontwerp ook in folie worden gedrukt?

Dat kan, hou er alleen rekening mee dat een folie afwerking een langere productie,- levertijd heeft. Neem hiervoor even contact op met onze studio. Het verschilt per ontwerp wat mogelijk is. We kijken graag met je mee en nemen dan de opties vrijblijvend met je door.

Hoe kan ik een bidprentje of gedachteniskaartje in dezelfde stijl van mijn rouwkaart bestellen?

Heb je een mooie kaart gevonden en wil je in dezelfde stijl een bijpassend kaartje maken? Dat kan, we maken graag een bijpassend ontwerp voor een bidprentje of gedachteniskaartje. Bekijk hier de mogelijkheden.

Kan ik een proefdruk bestellen?

Het is mogelijk een proefdruk van de kaart te bestellen. Je ontvangt de eerste keer een echte afdruk van de kaart voor €1. De proefdruk wordt per briefpost verzonden. Is het qua levertijd niet mogelijk om een gedrukte proefdruk te bestellen? Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden van een digitale proef.

Afbeeldingen of foto toevoegen

Ik heb zelf een mooie afbeelding. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en deze plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Made for Moments is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt, waar andere mensen de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal vrij te gebruiken.

Aan welke standaarden moeten foto's voldoen om ze mooi op de kaart te krijgen?

Een goede kwaliteit is een resolutie van 300 dpi op ware grootte in RGB-kleuren. Twijfel je aan de kwaliteit van de foto? Stuur dan je foto naar studio@madeformoments.nl dan kijken we graag even met je mee.

Hoe krijg ik mijn foto mooi in het fotokader op de kaart?

Kaarten waar foto's in een kader staan zijn voorzien van een 'vervang' knop. Dit is een button met een wolkje en een pijl, hiermee kan je gemakkelijk je eigen foto uploaden en vervangen. Is de button niet zichtbaar? Dan kan je huidige foto verwijderen en een nieuwe afbeelding uploaden. Een kader kan je als laag boven de foto plaatsen. Lukt het niet? Neem gerust contact met ons!

Account

Hoe sla ik mijn kaart op?

Als je bezig bent met het bewerken van je kaart in onze editor kan je kiezen voor 'opslaan'. Ben je nog niet ingelogd, dan moet je hierbij inloggen. Je kaart wordt nu opgeslagen in je eigen collectie. Dit kan je terugvinden onder het poppetje in de menubalk rechts bovenaan. Elke keer dat je een aanpassing maakt, kan je kiezen om het op te slaan onder een nieuwe naam (je oude versie wordt dan ook bewaard) of het huidige ontwerp te overschrijven.

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaart blijft altijd in je account staan. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden dan verwijderd. Wil je dat we je account definitief verwijderen? Stuur een mail naar info@madeformoments.nl.

Kan ik mijn bestellingen terug zien?

In je eigen account worden bij bestellingen de geplaatste orders bijgehouden. Via de knop achter de order is het mogelijk om een herbestelling te plaatsen (met een aangepaste oplage) van de order.

Enveloppen

Hebben jullie rouw enveloppen?

Wij hebben twee soorten enveloppen met een rouwrand. We hebben een witte envelop en een biotop kleur, deze is off-white. De enveloppen kunnen bij het bestellen van de kaart gekozen worden en hebben dan meteen het juiste formaat. Je kan ook de enveloppen vooraf bestellen. Let erop dat de envelop altijd een maat groter is dan het kaartformaat.

Wat is een rouwverzendset en hebben jullie die?

Deze set bestaat uit twee verzamelenveloppen, waarin de individuele rouwkaarten gebundeld worden. De verzamelenveloppen geven aan dat het post betreft die met voorrang en grote zorgvuldigheid in behandeling moet worden genomen. Deze zijn te koop bij ieder PostNL punt of doe dit in overleg met de begrafenisondernemer. Kies je voor directe verzending via onze website? Dan regelen wij dit voor je.

Verkeerde enveloppen ontvangen?

Neem direct contact met ons op. Dan zullen we de juiste enveloppen toesturen. De verkeerd ontvangen enveloppen ontvangen we graag retour.

Prijzen en betaling

Wat kost een kaart?

De prijs van je kaart is afhankelijk van het papiersoort, het formaat en het aantal kaartjes dat je bestelt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de stukprijs. Gebruik onze prijscalculator op de productpagina van de kaart om je prijs te berekenen.

Kan ik ook achteraf betalen?

Achteraf betalen verloopt via onze partner Klarna. Klarna stuurt je een factuur per e-mail, zodra jouw bestelling is verzonden. Je kunt betalen wanneer het jou het beste uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Wil je gebruik maken van achteraf betalen? Lees er hier meer over.

Kan ik factuur van de order krijgen?

In je eigen account worden bij bestellingen de geplaatste orders bijgehouden. Je kan per bestelde order een factuur downloaden.

Wat kost een drukbestand in PDF?

De kosten voor een drukbestand in PDF bedragen €55.

Uitvaartondernemers

Werken jullie samen met uitvaartondernemers?

Wij werken nauw samen met uitvaartondernemers. We bespreken graag met elkaar de mogelijkheden.

Kan ik als uitvaartondernemer met jullie samenwerken?

Als uitvaartondernemer maak je bij Made for Moments op een eenvoudige manier rouwkaarten samen met je klant. We bieden je als uitvaartondernemer een speciaal ‘reseller’ account aan. Met een speciaal reseller-account heb je de mogelijkheid om je eigen klanten te beheren, hun rouwdrukwerk te ontwerpen en de klant eventueel zelf de ontwerpen te laten personaliseren. Dit alles gebeurt via een volledig online proces en uiteraard met overzichtelijke facturatie. Maak gebruik van onze collecties rouwkaarten of plaats eigen ontwerpen online via de makkelijk te gebruiken online editor. Lees hier meer over de mogelijkheden voor uitvaartondernemers.

Jouw mening

Wel tevreden?

Wij werken elke dag met vakkundige collega's om alles goed te laten verlopen. We doen alles voor een tevreden klant. Na elke bestelling sturen wij een review mogelijkheid van the Feedback Company. We vinden het fijn om te horen hoe klanten ons beoordelen.

Niet tevreden?

Bij Made for Moments vinden wij het belangrijk dat jij tevreden bent over de kwaliteit van onze producten. Niet tevreden? Neem dan contact met ons op via studio@madeformoments.nl of bel ons op werkdagen tussen 9.00 - 21.00 op 085 - 043 80 04. We kijken samen met jou naar een passende oplossing.

 

Neem gerust contact met ons op