Made for Moments > Veelgestelde vragen

Made for your questions

Onze antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

Kaart ontwerpen

Ik heb een enkele kaart gezien, maar ik wil hiervan graag een dubbele kaart (of andersom). Kan dat?

Bij veel designs is het mogelijk om een enkele of dubbele kaart te maken van het ontwerp. Als je met ons contact opneemt, zetten wij het kaartje graag voor je om.

Ik wil een kaart in een ander formaat. Hebben jullie dat ook?

Online bieden we je vierkante kaarten, staande, langwerpige en liggende kaarten aan in verschillende formaten. Ook kan je kiezen tussen een dubbelgevouwen of enkel ontwerp. Wil je jouw kaartje van enkel naar dubbel veranderen of andersom, dan kunnen wij dat makkelijk voor je aanpassen. Ben je op zoek naar een origineel ander formaat, bijvoorbeeld A5 staand, een drieluik kaart of een kaart met flap? Wij vinden het erg leuk om samen met jou een originele kaart te maken, neem vrijblijvend contact op.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en deze plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Made for Moments is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt, waar andere mensen de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal vrij te gebruiken.

Aan welke standaarden moeten foto's voldoen om ze mooi op de kaart te krijgen?

Een goede kwaliteit is een resolutie van 300 dpi op ware grootte in RGB-kleuren. Twijfel je aan de kwaliteit van de foto? Stuur dan je foto naar info@madeformoments.nl dan kijken we graag even met je mee.

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de editor. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk! Stuur ons even een mailtje (info@madeformoments.nl) en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan graag voor je aan de slag.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit alle lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze in onze editor onder 'lettertype kiezen' bij 'tekst'. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken.

Hoe kan ik een bijpassend klein kaartje bestellen?

Heb je een leuk kaartje gevonden en wil je in dezelfde stijl een bijpassend kaartje maken? Voor verschillende kaartjes hebben we een lijn ontworpen. Zo vind je bijvoorbeeld kraamborrelkaartjes in de stijl van je geboortekaartje en kan je ook voor trouwen uit verschillende stijlen kiezen. Kijk bij onze verschillende pagina's of je een bijpassend kaartje kunt vinden, of neem contact op om samen met ons een bijpassend kaartje te laten maken.

Hoe sla ik mijn kaart op?

Als je bezig bent met het bewerken van je kaartje in onze editor kan je kiezen voor 'opslaan'. Ben je nog niet ingelogd, dan moet je hierbij inloggen. Je kaartje wordt nu opgeslagen in je eigen collectie. Dit kan je terugvinden onder het poppetje in de menubalk rechts bovenaan. Elke keer dat je een aanpassing maakt, kan je kiezen om het op te slaan onder een nieuwe naam (je oude versie wordt dan ook bewaard) of het huidige ontwerp te overschrijven.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Komt helemaal goed! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail. Zo kan je je eigen proefdruk inzien.

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden dan verwijderd.

Kaart bestellen

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Alle kaartjes die je voor 18.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Via PostNL of Bpost ontvang je jouw kaartjes de volgende dag. Bestellingen in het weekend voor zondag 15.00 uur bezorgen wij nu ook op maandag!

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Made for Moments bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. Verzending naar België en binnen Nederland is gratis vanaf €20. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan eventjes contact met ons op.

Ik heb al besteld en zie nog een fout. Wat kan ik doen?

Dat kan natuurlijk gebeuren! Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085 - 043 80 04, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Daarom is onze tip altijd om vooraf een proefdruk te bestellen. De proefdruk kan in echt beoordeeld worden voordat de grote order wordt geplaatst.

Ik heb al besteld, maar ik wil een ander papiersoort?

Wat vervelend! We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085 - 043 80 04. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op de juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Ik heb al besteld, maar kan ik het aantal kaarten nog aanpassen?

Orders die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen op 085 - 043 80 04. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen met het juiste aantal kaartjes. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Prijzen

Wat kost een proefdruk?

Om je kennis te laten maken met onze kwaliteit kun je altijd een proefdruk bestellen. Een eerste proefdruk uit onze reguliere collectie kun je bestellen vanaf € 1,00. Een eerste proefdruk uit de collectie met een extra finish zoals bijvoorbeeld folie vanaf € 2,50.

Hoeveel kost mijn kaartje?

De prijs van je kaartje is afhankelijk van het papiersoort, het formaat en het aantal kaartjes dat je bestelt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe meer korting je krijgt. Gebruik onze prijscalculator om je prijs uit te rekenen.

Kan ik korting krijgen?

Wij hanteren de volgende prijsstaffels: 10 - 49 kaarten | 50 - 99 kaarten | 100 - 199 kaarten en 200+. Bereken met de prijzencalculator de totaalprijs. Deze staffels worden per versie toegepast. Elke versie wordt met zorg gecontroleerd en verpakt samen met de andere versies uit eenzelfde bestelling. Dat brengt meer handeling met zich mee waardoor de kosten totaal wat hoger liggen dan wanneer je een oplage besteld

Verzending en levering

Hoe snel wordt de proefdruk bezorgd?

Proefdruk reguliere collectie
Het proefdrukpakketje wordt per brievenbuspost naar je verzonden. Dit duurt in Nederland ongeveer 1-2 werkdagen. Naar België is brievenbuspost vaak 5 - 7 werkdagen onderweg.
Proefdruk met folie of stans
Kaarten met extra bewerkingen zoals folie of stans hebben een langere productietijd. Briefpost is niet voorzien van een track&trace. Dit betekent dat je je bestelling uiterlijk tot 5 dagen na besteldatum kunt verwachten. Naar België is brievenbuspost vaak 5 - 7 werkdagen onderweg.

Hoe snel wordt de eindorder bezorgd?

Bestelling meer dan 20 stuks reguliere collectie
Kaarten besteld op maandag tot en met vrijdag voor 18.00 uur worden dezelfde gedrukt en verzonden. Kaarten besteld vrijdag na 18.00 uur en voor zondag 18.00 uur worden zondag gedrukt en verzonden. Dat betekent dat je pakket meestal de volgende dag wordt geleverd. Uiterlijk zijn de kaarten twee dagen onderweg met PostNL. Je ontvangt een track&trace zodat je je pakket kunt volgen.
Bestelling meer dan 20 stuks met folie of stans
Kaarten met extra bewerkingen zoals folie of stans hebben een langere productietijd. Je ontvangt na 2 - 3 werkdagen de track&trace. Levertijd is 3 - 5 werkdagen.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Made for Moments worden er bij bestellingen naar Nederland, België en de andere landen binnen Europa vanaf €20 geen verzendkosten gerekend. Tot € 20 wordt € 1,95 gerekend voor Nederland en België. De verzendkosten gelden niet voor de proefdruk en directe verzending naar geadresseerden. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,95. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan eventjes contact met ons op.

Kan ik mijn kaartjes door Made for Moments laten versturen?

Made for Moments heeft een extra service voor het verzenden van kaartjes naar familie en vrienden. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vindt je hier.

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct door jullie laten verzenden?

Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de verzendservice is het proces als volgt: in het bestelproces kun je kiezen voor “direct verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestelproces te kiezen voor ‘pakket thuis ontvangen’.

Hoeveel postzegels moeten er op een kaartje?

Over het algemeen hoef je in Nederland maar 1 postzegel op je geboortekaartje te plakken. Om hier zeker van te zijn, adviseren we je om jouw proefdruk (inclusief envelop!) te (laten) wegen. In enkele gevallen kan het voorkomen dat een geboortekaartje in het formaat dubbel 15x15 2 postzegels nodig heeft. Dit is onder andere afhankelijk van de gekozen papiersoort. Voor het aantal postzegels dat je in België moet plakken, verwijzen we je graag door naar de site van Bpost.

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, of ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Als je je kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (085) 743 07 52. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

De meeste bestellingen op Made for Moments zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Made for Moments gaat altijd voor een passende oplossing voor elke bestelling. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie. Enveloppen kunnen na contact met de klantenservice retour worden gestuurd.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 stuks worden in België binnen 7 dagen geleverd. Bestellingen van meer dan 20 stuks worden doorgaans de volgende dag bezorgd, mits de order voor 18:00 uur is besteld. Kaartjes met een extra afwerking zoals folie of stans hebben een langere productietijd en worden binnen 3-5 werkdagen bezorgd.

Neem gerust contact met ons op

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: