Veelgestelde vragen

Ontwerp (aanpassingen)

Kan ik mijn ontwerp aanpassen?

In je eigen collectie staan de opgeslagen ontwerpen. Heb je nog geen account? In je bestelbevestiging e-mail staat een link om een account aan te maken en je ontwerp terug te zien.

In de editor kun je alle zijdes van het design bewerken. Kies de mooiste kleuren, lettertypes en afbeeldingen. Natuurlijk kun je ook je eigen foto’s en teksten toevoegen. Lees hier tips voor het ontwerpen van je kaart.

Kan ik het formaat wijzigen?

Dat kan bij alle kaarten en op vele producten. Je kan op de productpagina via de knop 'ander formaat' zelf het formaat omzetten voordat je het gaat bewerken. Kom je er niet uit? Neem zeker even contact met ons op, dan kijken we er samen naar!

Hoe kan ik bijpassende producten maken?

Bij veel designs hebben we al bijpassende items gemaakt. Je vindt deze onderaan de productpagina en in de rails onder het design in je eigen collectie. Zie je het gewenste item in die stijl niet staan? Neem even contact met ons op, dan helpen we je verder.

Kan ik een eigen ontwerp uploaden? 

Heb je een ontwerp gemaakt in een ander ontwerpprogramma, zoals InDesign of Photoshop? We leggen je uit hoe je deze bestanden correct kunt uploaden in onze editor. Lees hier het stappenplan..

Kunnen jullie een ontwerp voor mij maken?

De makers van Made for Moments kunnen een uniek ontwerp voor jou maken. Je kunt kaartjes laten combineren of een persoonlijke illustratie laten maken. Bekijk hier de mogelijkheden en prijzen.

Welke papiersoorten zijn er beschikbaar?

Er zijn vele papiersoorten beschikbaar met elk hun eigen effect op het ontwerp. Naast papier zijn er ook nog andere materialen zoals calco of acryl beschikbaar. Lees hier meer over alle verschillende papiersoorten en materialen.

Hoe voeg ik foliedruk toe?

Foliedruk zorgt voor een super luxe uitstraling en maakt het kaartje écht speciaal. Je kan in de editor gemakkelijk zelf de foliekleur toevoegen of wijzigen en andere elementen folie geven vanuit het kleurpallet. We hebben de foliekleuren; goud, zilver, roségoud en holografisch. Foliedruk heeft een meerprijs wat afhangt van het type- en formaat kaart.

Kan ik een proefdruk van mijn ontwerp ontvangen?

Bij Made for Moments kan je altijd een proefdruk van het drukwerk bestellen. Dit is een echte afdruk van je ontworpen kaartje. Zo kan je de kwaliteit, formaat en papierkeuze zelf beoordelen voordat je de oplage bestelt. Bij elke eerste proefdruk ontvang je een gratis proefdrukpakket. In het pakket zit een afdruk van je eigen ontwerp, envelopkleur naar keus, alle papiersoorten als leuke mini posters en voorbeelden van alle envelopkleuren.

De eerste proefdruk bieden we aan voor een kennismakingsprijs van €1 voor reguliere kaarten en €2,50 voor kaarten met een extra afwerking zoals foliedruk of ronde hoeken. Je betaalt bij de eerste proefdruk geen verzendkosten. Wil je hierna nog meer proefdrukken bestellen? Dat kan! Dan betaal je de stukprijs van het kaartje met de bijbehorende verzendkosten.

Hoe kan ik het Made for Moments logo van de kaart verwijderen?

Wij zijn trots op ons merk en vinden het leuk als ons logo op de kaart zichtbaar is. Wist je dat het logo altijd kan omkleuren naar een minder opvallende kleur op de kaart? Selecteer het logo en geef het een kleur uit de kaart. Wil je het logo toch verwijderen? Vul het contactformulier in en geef daarin aan om welke kaart in je eigen collectie het gaat. Belangrijk is dat je dit vóór het bestellen doet. Als de bestelling is geplaatst kunnen wij het op die order niet meer aanpassen.

Kan ik een digitale versie van de kaart ontvangen?

Dat kan! Wanneer je meer dan 75 kaartjes hebt besteld, kan je ons een bericht sturen en zullen wij een jpg bestand van de kaart toesturen. Het is een bestand waar alle zijdes op zichtbaar zijn. Wij doen geen aanpassingen aan het ontwerp voor de digitale versie.

Proefdruk

Is het mogelijk om een proefdruk te bestellen?

Bij Made for Moments kan je altijd een proefdruk van het drukwerk bestellen. Dit is een echte afdruk van je ontworpen kaartje. Zo kan je de kwaliteit, formaat en papierkeuze zelf beoordelen voordat je de oplage bestelt. Bij elke eerste proefdruk ontvang je een gratis proefdrukpakket. In het pakket zit een afdruk van je eigen ontwerp, envelopkleur naar keus, alle papiersoorten als leuke mini posters en voorbeelden van alle envelopkleuren.

De eerste proefdruk bieden we aan voor een kennismakingsprijs van €1 voor reguliere kaarten en €2,50 voor kaarten met een extra afwerking zoals foliedruk of ronde hoeken. Je betaalt bij de eerste proefdruk geen verzendkosten. Wil je hierna nog meer proefdrukken bestellen? Dat kan! Dan betaal je de stukprijs van het kaartje met de bijbehorende verzendkosten.

Wat is de levertijd van een proefdruk (naar Nederland/België)?

In je winkelmandje en bestelbevestiging per mail vermelden wij de verzenddatum van jouw bestelling. De eerste proefdruk wordt als pakketje verzonden met track en trace, welke binnen 1-3 werkdagen bezorgd wordt. De volgende proefdrukken komen in een envelop en zijn daarmee briefpost. Let op: in België betekent dat een levertijd van 5-7 werkdagen. Liever als pakket? Kies dan voor de upgrade tijdens het bestelproces. Lees hier alle bezorginformatie.

Kan ik het ontwerp van mijn proefdruk terugvinden en aanpassen?

Zeker! Maak een account aan en sla het ontwerp op in jouw eigen collectie, zodat je deze vanuit hier weer kunt bewerken. Je kan ook per ontwerp een kopie opslaan. Jouw ontwerpen blijven altijd in je account staan, totdat jij ze zelf verwijdert.

Enveloppen

Kan ik de enveloppen vooraf bestellen?

Ja, zeker! Je kan vooraf enveloppen bestellen .

Ik heb de verkeerde enveloppen ontvangen/besteld, wat kan ik doen?

Wat vervelend! Je mag enveloppen altijd retourneren, als we de enveloppen (onbeschadigd) hebben ontvangen storten we het geld terug.

 

In de tussentijd kan je zelf enveloppen bestellen in de juiste kleur/formaat.

 

RETOURADRES
Made for Moments
o.v.v. het ordernummer van jouw bestelling
Antwoordnummer 5544
3700 VB Zeist

 

Vanuit België iets retour sturen? Neem dan even contact met ons op!

Ik heb te weinig enveloppen ontvangen, wat nu?

Onze excuses hiervoor! Neem contact met ons op per telefoon 083 043 80 04 of stel je vraag in het contactformulier, dan zullen we het juiste aantal nasturen.

Bestellen

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Bestellingen gaan bijna direct in productie. We raden je aan om dus direct te bellen op 085 - 043 80 04. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is of dat we je bestelling nog kunnen wijzigen of annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. We zijn van maandag tot en met vrijdag van 11:00 tot 18:00 uur bereikbaar.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? Wat is de levertijd?

In je winkelmandje en bestelbevestiging per mail vermelden wij de verzenddatum van jouw bestelling. Je mag er vanuit gaan dat de bezorgdienst deze dan binnen twee werkdagen bij jou bezorgt. Lees hier alle bezorginformatie.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten van kaarten naar Nederland, België en Duitsland:

  • Eerste proefdruk: gratis
  • Tweede (en vervolg) proefdruk: €2,50
  • Bestelling 2 t/m 19 stuks: €4,75
  • Bestelling 20 t/m 49 stuks: €5,75 (met track & trace)
  • Bestelling 50+ stuks: €6,75 (met track & trace)
Naar andere landen:
 
  • Bestelling tot 50 stuks: €11,95
  • Bestelling vanaf 50 stuks: €14,95

Verzending

Hoe lang duurt levertijd binnen Nederland?

In je winkelmandje en bestelbevestiging per mail vermelden wij de verzenddatum van jouw bestelling. Je mag er vanuit gaan dat de bezorgdienst deze dan binnen twee werkdagen bij jou bezorgt. Bestel je een kaartbestelling op een werkdag of zondag voor 18.00 uur? Dan gelden onderstaande levertijden:

  • De proefdruk binnen 1-2 werkdagen* in huis als briefpost.
  • Bestelling tot 20 kaarten/enveloppen zijn binnen 1-2 werkdagen* in huis als briefpost
  • Bestelling van 20 of meer kaarten/enveloppen binnen 1-2 werkdagen* in huis als pakket met track en trace
  • Items zoals een aankondigingsbord, boek of wanddecoratie binnen 2-5 werkdagen in huis: check de verwachte leverdatum in je winkelmandje
* Heb je een kaartje met foliedruk, in een originele vorm of een andere luxe afwerking? Reken dan één werkdag extra.

Hoe lang duurt de verzending naar België?

In je winkelmandje en bestelbevestiging per mail vermelden wij de verzenddatum van jouw bestelling. Je mag er vanuit gaan dat de bezorgdienst deze dan binnen twee werkdagen bij jou bezorgt. Bestel je een kaartbestelling op een werkdag of zondag voor 18.00 uur? Dan gelden onderstaande levertijden:

  • De proefdruk binnen 5-7 werkdagen* in huis als briefpost.
  • Bestelling tot 20 kaarten/enveloppen zijn binnen 5-7 werkdagen* in huis als briefpost
  • Bestelling van 20 of meer kaarten/enveloppen binnen 1-2 werkdagen* in huis als pakket met track en trace
  • Items zoals een aankondigingsbord, boek of wanddecoratie binnen 2-5 werkdagen in huis: check de verwachte leverdatum in je winkelmandje
* Heb je een kaartje met foliedruk, in een originele vorm of een andere luxe afwerking? Reken dan één werkdag extra.

Wat zijn de verzendkosten?

Naar Nederland, België en Duitsland:

  • Eerste proefdruk: gratis
  • Tweede (en vervolg) proefdruk: €2,50
  • Bestelling 2 t/m 19 stuks: €4,75
  • Bestelling 20 t/m 49 stuks: €5,75 (met track & trace)
  • Bestelling 50+ stuks: €6,75 (met track & trace)
Naar andere landen:
 
  • Bestelling tot 50 stuks: €11,95
  • Bestelling vanaf 50 stuks: €14,95

Kunnen jullie de kaartjes rechtstreeks naar de ontvangers versturen?

Dat kan! Je kan ons Excel-document downloaden en daar alle adressen aan toevoegen en deze uploaden in je adresboek of tijdens je bestelling.

Per geadresseerde zijn de kosten voor de verzendservice €1,57 per kaart (exclusief kaartprijs). Verzending buiten Nederland kost €2,23 per kaart (exclusief kaartprijs). Lees hier meer over deze service. De prijs is als volgt opgebouwd:

 
  • Kaart in envelop steken
  • Envelop voorzien van adresetiket
  • Portokosten

Kan ik mijn pakketje volgen/tracken?

Kaartbestellingen boven de 20 stuks en andere items worden als pakket verstuurd en hebben een track en trace. Briefpost heeft standaard geen track en trace. Wil je dat wel? In het bestelproces kan je kiezen voor een brievenbuspakket met track en trace tegen een meerprijs van €5,50.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat kan ik doen?

Wat vervelend dat het niet netjes is aangekomen! Wij pakken alles zorgvuldig in, maar zijn afhankelijk van de postbedrijven. Neem contact met ons op per telefoon 083 043 80 04 of stel je vraag in het contactformulier, dan zullen we een passende oplossing bespreken.

Prijzen en betalen

Wat kost een kaart/product?

Bereken met de prijzencalculator op de productpagina van de kaart, het product óf in je eigen collectie de totaalprijs. Onze prijzen zijn incl. btw. De prijs is afhankelijk van:

  • Kaartvorm/productkeus
  • Formaat
  • Materiaal
  • Papiersoort/materiaalkeus
  • Afwerking
  • Aantal stuks

Hoe kan ik de bestelling betalen?

Onze betaalmogelijkheden zijn:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Mister Cash
  • Bancontact
  • Klarna (+ €1,95)

Er wordt automatisch bij iedere bestelling een factuur gegenereerd als aankoopbewijs. Dit PDF-bestand kun je downloaden in je account onder 'Bestellingen' wanneer je bestelling verzonden is.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten naar Nederland, België en Duitsland:

 
  • Eerste proefdruk: gratis
  • Tweede (en vervolg) proefdruk: €2,50
  • Bestelling 2 t/m 19 stuks: €4,75
  • Bestelling 20 t/m 49 stuks: €5,75 (met track & trace)
  • Bestelling 50+ stuks: €6,75 (met track & trace)
Naar andere landen:
 
  • Bestelling tot 50 stuks: €11,95
  • Bestelling vanaf 50 stuks: €14,95

Hebben jullie korting?

Made for Moments maakt af en toe gebruik van kortingscodes of andere acties. Andere websites gebruiken helaas misleidende kortingscodes. Bekijk hier de actuele acties.

Kan ik een (zakelijke) factuur ontvangen?

Er wordt automatisch bij iedere bestelling een factuur gegenereerd als aankoopbewijs. Dit PDF-bestand kun je downloaden in je account onder 'Bestellingen' wanneer je bestelling verzonden is. Nederlandse bedrijven hebben dus niet per definitie een zakelijk account nodig om zakelijk te bestellen. Meer informatie en mogelijkheden rondom zakelijk bestellen lees je op deze pagina.

Alle onderwerpen op een rij

Neem gerust contact op

Bel op werkdagen van 11:00-18:00 uur: 085 - 043 80 04 of vul het contactformulier in.

Contactformulier

Voornaam  
Achternaam *  
Telefoon  
E-mail *  
Waar gaat je vraag over? *   
Onderwerp *  
Vraag   
Bijlage    Bestanden bijvoegen
 
Elk bestand kan maximaal 20 MB zijn.
 
Captcha 
Bezig met laden...