‘De babymoon is al sinds enkele jaren in opkomst, maar wordt nu echt populairder’, vertelt Patricia Pauwels van Made for Moments. 87,5% van de ondervraagden is bekend met de term en 35,8% is ook op babymoon geweest (waarvan een heel klein deel alleen). ‘Influencers begonnen de term een paar jaar geleden steeds vaker te gebruiken en inmiddels is de babymoon helemaal ingeburgerd.’ Nederlandse reisorganisaties zoals TUI spelen daar al langer op in door bepaalde vakantiebestemmingen specifiek aan te prijzen als babymoon-vakantie.

Begin 2020 begonnen zij met het uitwerken van alle ideeën, het verfijnen van de ontwerpen en natuurlijk met het opstarten van het productieproces. Kim bleek op dat moment zwanger te zijn van Ted waardoor de focus in eerste instantie op baby & kids kwam te liggen. De introductie van het behang voor baby- en kinderkamers blijkt een ongekend succes. De ontwerpen zijn herkenbaar, stijlvol, uniek en gedetailleerd. Na het succes van het behang is Poespas doorgegroeid tot een lifestyle merk voor alle musthaves van moeder en kind. Van de nieuwste dames & kids fashion collecties tot de meest handige items voor het hele gezin. Iets waar zij nog elke dag dankbaar voor en trots op zijn.

"De babymoon is al sinds enkele jaren in opkomst, maar wordt nu echt populairder”

Vliegreis

Opvallend is dat de meeste respondenten ‘gewoon’ in Nederland zijn gebleven voor hun tripje, namelijk 51,5%. Het gros maakte de reis tussen de 20 en 24 weken zwangerschap. ‘Dan mag je ook nog vliegen’, duidt Pauwels. 29,2% pakte dan ook daadwerkelijk het vliegtuig voor de babymoon.

Regionale verschillen

Bijna de helft (43,44%) van de Brabantse stellen die een kindje verwachten gaat op babymoon. Ook in Zuid-Holland (43,14%) en Noord-Holland (40%) is de laatste vakantie zonder baby in trek. In Zeeland daarentegen gaat slechts 18,75% nog op reis voordat de kleine er is. Daarmee is de babymoon het populairst in de meest stedelijke provincies.

Over dit onderzoek van Made for Moments

Aan dit onderzoek van Made for Moments deden 750 respondenten mee uit Nederland en België. In totaal namen 705 vrouwen en 45 mannen deel aan het onderzoek. 156 respondenten wonen in België, 594 respondenten verspreid over Nederland. Alle respondenten hebben een of meerdere kinderen.

Made for Moments is een webshop gespecialiseerd in onder andere babykaartjes. Ze maken gepersonaliseerde kaarten en producten om speciale levensmomenten te vieren - dat kan dus ook een trouwkaart, uitnodiging of wanddecoratie zijn.